الگوی مناسب تجارت الکترونیک در بخش کشاورزی |
کد مقاله : 1089-13CIAES (R1) |
نویسندگان |
جعفر عزیزی *1، احمد معانی2 1عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال 2,وزارت جهاد کشاورزی |
چکیده مقاله |
بازاریابی نسل چهارم یا بازاریابی دیجیتالی، با تاکید بر بازاریابی افقی، مراحل نگرش به مشتری را آگاهی، جذب، پرسش، اقدام و حمایت توصیف میکند. استراتژیهای پیشنهادی، برای هدایت مشتری بین مراحل مذکور شامل جذابیت، کنجکاوی، تعهد و وابستگی است. این پژوهش به شناخت مولفههای موثر در جذابیت، تولید محتوی، شناخت کانالهای ارتباطی و تاثیر آنها بر خرید اینترنتی محصولات کشاورزی و در آخر بررسی امکان حمایت مشتری پرداخته است. دادههای تحقیق در سال 1402، از طریق پرسشنامه الکترونیکی جمعآوری شد و به منظور تحلیل ساختار درونی پرسشنامه و کشف عوامل تشکیل دهنده هر سازه یا متغیر مکنون، از ابزار تحلیل عاملی تأییدی، و آزمون فرضیهها، به روش حداقل مربعات جزئی (Partial Least Square) و نرمافزار Smart PLS استفاده شد. آزمون فرضیات تحقیق نشان میدهد که تضمینکیفیت خشکبار، تولید مبتنی بر سفارش و فعالیتهای عامالمنفعه در جذابیت سایت، موثر است. همچنین جذابیت سایت، خلق محتوی توسط کارشناس تولید و حضور در رسانه های اجتماعی در خرید اینترنتی موثر است و در صورت رضایت از خرید، مشتری از سایت حمایت خواهد کرد. |
کلیدواژه ها |
تجارت الکترونیک، کشاورزی، خشکبار، بازاریابی الکترونیک، بازاریابی نسل چهارم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |